Brinckers zet ook op marketingvlak een stapje extra!

Brinckers Brisbane
Brinckers Brisbane

Brinckers zet ook op marketingvlak een stapje extra

Na herstructurering achter de schermen richt Brinckers zich sinds dit voorjaar nadrukkelijk op consumentenmarketing. Onder het motto ‘more miles, more smiles’ probeert het merk bij zo veel mogelijk consumenten op de radar te komen. De bijbehorende campagnes genereren traffic naar de dealers, zo blijkt uit de eerste ervaringen.

“Brinckers heeft de afgelopen jaren vooral aandacht gehad voor de bouw van het bedrijf. We zijn in twee jaar naar een kleine negentig dealers gegroeid, hebben onze service op orde gebracht, hebben nieuwe modellen gelanceerd. De organisatie achter Brinckers is versterkt, onder andere met nieuwe salesmanagers. Vrijwel al het nodige hebben we gedaan. We beginnen nu aan een volgend hoofdstuk en dat is dat we Brinckers gaan positioneren onder de eindgebruikers. Nu ons merk als een huis staat, kan dat ook”, stelt directeur Pieter Booij van Brinckers.

“Qua marketing hebben we alles in één keer goed aangepakt, met enige voorbereidingstijd uiteraard. Er zijn nieuwe materialen voor gebruik in de winkels ontwikkeld. Tegelijkertijd hebben we onze website en sociale media aangepakt. Er zijn nieuwe brochures en we zijn direct een consumentenactie gestart, die we op de winkelvloer uitdragen en eveneens met een online campagne ondersteunen. We hebben nu als het ware een big bang en dat is goed voor onze dealers!

More miles, more smiles

Brinckers heeft een compleet nieuwe identiteit aangenomen. “Het logo hadden we al, alleen hebben we de beleving eromheen anders ingevuld, met heel frisse kleuren: roze, rood, geel en blauw. We gebruiken ook een nieuwe externe slogan: more miles, more smiles. Dat is de vertaling van onze interne missie. We zeggen bij Brinckers altijd: ‘We try harder!’ Moeten we iets oplossen voor een dealer, dan doen we extra ons best. Dat idee van het beste resultaat willen bereiken, naast je dealer willen staan, wilden we ook in onze nieuwe propositie laten doorklinken. We doen alles om de eindgebruikers te laten stralen”, legt Booij uit.
Om dat extra kracht bij te zetten, heeft Brinckers recentelijk een accu-upgrade actie gelanceerd. Consumenten krijgen een gratis accu-upgrade, van standaard 450 naar 600 wattuur. De actie heeft betrekking op de helft van het Brinckers-assortiment. “De campagne heeft inmiddels heel mooie resultaten opgeleverd en loopt nog tot en met 15 mei 2022. We jagen de actie aan met instore communicatiemateriaal en een online campagne. Die online inspanningen zijn erop gericht om consumenten naar de dealers te trekken. Los daarvan hebben we een brand awareness campagne: ‘Blincken met Brinckers’. Deze campagne is ontwikkeld om mensen kennis te laten maken met het merk en hier laten we onze herkenbare frisse kleuren terugkomen in combinatie met onze moderne e-bikes die we als merk voeren.

Demodagen

Het ambitieuze Brinckers verweeft dealers in vrijwel alle marketingactiviteiten. “We hebben een goede marketing kalender opgesteld. Onderdeel daarvan is dat we onder meer online heel gericht, lokaal dus, demodagen bij specifieke dealers gaan promoten. Met een grote aanhanger vol testfietsen trekken we voor zulke demodagen met een salesmanager naar de desbetreffende dealer”, vertelt Booij. “Op die manier promoten we straks ook onze nieuwe modellen. Er staan gedurende het seizoen enkele introducties gepland, onder meer in mei en augustus.”

Interview Pieter Booij van Brinckers voor het vakblad Tweewieler.

Leave a Reply